Onderwerpen  |   Branches  |   Afdelingen  |   Bedrijven  |   Aanleveren  |   FAQ  |   Nieuwsbrief  |   Contact
Whitepaper

Cisco Virtualization Experience Infrastructure biedt toegevoegde waarde en kostenbesparing

Download Cisco Virtualization Experience Infrastructure biedt toegevoegde waarde en kostenbesparing

Veel bedrijven gebruiken Virtualization Desktop Infrastructure (VDI) om hun IT-efficiëntie en flexibiliteit te vergroten. De Virtualization Experience Infrastructure (VXI) Smart Solution van Cisco gaat verder dan VDI. VXI Smart Solution biedt een uitzonderlijk flexibele werkplek op elk apparaat. Dat leidt niet alleen op een verhoging van arbeidsproductiviteit en -efficiëntie, maar ook tot een besparing tot wel 25% op de TCO per gebruiker. Daarnaast realiseren organisaties met VXI Smart Solution aanzienlijke besparingen op administratie, beveiliging en exploitatie. Deze twee casestudy's demonstreren de aanzienlijke zakelijke voordelen van Cisco’s VXI Smart Solution.

Type
Whitepaper
Datum
november 2012
Taal
EN
Bedrijf
Onderwerpen:
Afdelingen
Inhoudsopgave
  • De voordelen van Cisco VXI
  • Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
  • Cisco VXI: de basis
  • De voordelen voor uw bedrijf
  • De totale besparing
  • Meetbare TCO-besparingen
  • Waar de besparingen vandaan komen
  • De ervaring van de zorgaanbieder
  • De ervaring van de serviceprovider
  • Hoe u kunt beginnen
Whitepaper Cisco Virtualization Experience Infrastructure biedt toegevoegde waarde en kostenbesparing Wat u leert Veel bedrijven gebruiken Virtualization Desktop Infrastructure (VDI) om IT-efficiëntie en flexibiliteit te vergroten. VDI is een goed begin, maar veel bedrijven gaan verder dan standaard VDI voor een oplossing die bredere zakelijke voordelen en aanzienlijke kostenbesparingen oplevert. De Virtualization Experience Infrastructure (VXI) Smart Solution van Cisco®, een essentieel onderdeel van de Cisco Unified Workspace-visie en -strategie, gaat verder dan VDI en biedt u een uitzonderlijk flexibele werkplek op elk apparaat. Overstappen op VXI heeft geleid tot aanzienlijke zakelijke voordelen. Deze voordelen omvatten een besparing op de TCO per gebruiker tot wel 25%, evenals een aanzienlijke toekomstige besparing in administratie-, beveiligings- en exploitatiekosten, om nog maar te zwijgen van verhoogde arbeidsproductiviteit en -efficiëntie. Twee casestudy's tonen de aanzienlijke zakelijke voordelen aan, van kostenbesparing tot hogere productiviteit tot verhoogde zakelijke flexibiliteit. De voordelen van Cisco VXI Cisco VXI bieden een ongeëvenaarde ervaring in desktopvirtualisatie die ondersteuning, mobiliteit en beveiliging biedt. VXI verhoogt zakelijke efficiëntie, productiviteit en flexibiliteit door een uitzonderlijk flexibele werkplek op elk apparaat op elke locatie mogelijk te maken. Het combineert de geavanceerde datacenter-, netwerk- en samenwerkingstechnologieën van Cisco met die van belangrijke partners om een geïntegreerde, gevalideerde oplossing te bieden die implementatie vereenvoudigt, kosten beperkt en risico´s vermindert. Klanten tonen de zeer reële voordelen van Cisco VXI al aan. De ervaringen van twee bedrijven geven de kostenbesparingen en verhoogde efficiëntie weer die Cisco VXI aan gebruikers biedt: Een grote zorgaanbieder bespaart in 5 jaar 3,6 miljoen dollar op zijn TCO en laat artsen en verpleegkundigen tijd besparen die ze aan zorgtaken kunnen besteden. Het kan systeembarrières verwijderen tussen medewerkers en partners zoals specialisten, opleiders en thuiszorgverleners. Een serviceprovider bespaart over 5 jaar 8,5 miljoen dollar op zijn TCO en integreert gedetacheerden en thuiswerkers in de onderneming voor betere zorg voor de klanten en een snellere invoering van nieuwe klantenservicetoepassingen. Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Misschien kent u VDI of gebruikt u het al. Deze technologie virtualiseert desktopgebruik door de activiteiten van de computer en de bijbehorende dataopslag van de desktop naar het datacenter te verplaatsen, waardoor er alleen een apparaat nodig is dat de weergave biedt, zoals de laptop of desktop-pc, zero of thin client, tablet of smartphone waarmee de gebruiker werkt. Desktopvirtualisatie wordt een normale strategie. Een onderzoek van Forrester Research, Inc., onder senior IT-besluitvormers dat in april 2012 is uitgevoerd heeft aangetoond dat 70% een virtualisatie- of VDI-programma is gestart of van plan is dit te doen voor het bieden van gebruikerstoegang tot toepassingen en content vanaf © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 1 van 9 willekeurige apparaten van het bedrijf. 61% heeft VDI-plannen die een mobiele strategie of strategie over meerdere apparaten mogelijk maken en 30% is van plan nieuwe bedrijfsprocessen mogelijk te maken. Slechts 1% gaf aan dat hun bedrijven geen virtualisatieplannen had. De overgang naar desktopvirtualisatie wordt versneld door enkele belangrijke factoren. Bedrijven willen de mogelijkheid hebben toepassingen, services en bedrijfsprocessen te creëren of te wijzigen zonder beperkingen van eindpunten, locaties of werkvormen. Zij moeten beveiliging en naleving van de regels garanderen. Ze moeten gebruikers ook keuzes bieden over hoe en waar zij werken. VDI kan echter enige uitdagingen opleveren wanneer dit de enige gebruikte oplossing is, zoals de noodzaak om dit over een aantal geïsoleerde technologiedisciplines te laten samenvloeien, de kans op een onbekende ROI en de noodzaak een gebruikerservaring van hoge kwaliteit te onderhouden, waaronder geluid en video. Bovendien maken bedrijven een ongekende toename van eindapparaatopties en plekken van waaruit gewerkt wordt mee, waardoor de werkomgeving van de afzonderlijke gebruiker complexer en moeilijker te gebruiken en te beveiligen wordt. Die grote toename van apparaten heeft de traditionele manier van het beheren van desktops onwerkbaar gemaakt. Ondernemingen hebben daarom een nieuwe holistische oplossing nodig die desktops de mogelijkheid biedt om breder, uniformer, veiliger en gemakkelijker te worden ingezet. Medewerkers hebben bovendien een betere, constant goed presterende gebruikerservaring nodig die overal toegang heeft tot geïntegreerde samenwerking en communicatie volgens de kwaliteitsnorm van de onderneming. Cisco VXI is die nieuwe oplossing. Deze complete oplossing brengt desktopvirtualisatie naar een nieuw niveau en bereikt die doelen. Cisco VXI: brengt de beste oplossingen van Cisco op het gebied van Data Centers, Borderless Networks, beveiliging, mobiliteit en Unified Communications samen combineert deze oplossingen met desktopvirtualisatietechnologie om een gevalideerd, volledig ondersteund aanbod te creëren helpt een eindgebruikerservaring van hoge kwaliteit te garanderen voor alle apparaten en toepassingen biedt ongeëvenaarde spraak- en video-ervaringen voor samenwerking biedt een voorspelbare ROI, zoals bewezen door bedrijven die Cisco VXI gebruiken maakt beveiliging eenvoudiger te bereiken en te beheren Cisco VXI: de basis Cisco is marktleider in IP-netwerken, beveiliging, Software as a Service (SaaS) en aanverwante technologieën en Cisco VXI is ontwikkeld om de levering van services aan alle mogelijke eindpunten te optimaliseren. Gebruikers hebben onmiddellijk toegang tot de toepassingen en gegevens die ze nodig hebben op de virtuele desktop, inclusief geïntegreerde communicatie- en samenwerkingstoepassingen zoals video van hoge kwaliteit, presence, unified messaging en meer. Wanneer de juiste infrastructuur aanwezig is, zorgen deze toepassingen en functies dat samenwerking hierbinnen plaatsvindt. Virtuele desktopeindpunten van Cisco bestaan uit een thin of zero client en een softwaretoepassing voor anders gebruikte Windows-pc's. Als Cisco XVI wordt geïmplementeerd met Cisco Virtualization Experience Client 6215 (Cisco VXC 6215) voor geïntegreerde spraak, video en virtuele desktop, hoeven medewerkers © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 2 van 9 slechts één apparaat te gebruiken voor geïntegreerde communicatie en virtuele desktops en ITmedewerkers hoeven maar één apparaat aan te schaffen en te onderhouden. Gebruikers kunnen naar keuze ook andere apparaten inzetten, waaronder mobiele eindpunten, waardoor de 'desktop' zich bevindt waar de gebruiker op dat moment is. Het eindpunt wordt een draagbare werkplek die mensen de mogelijkheid biedt overal vandaan te werken, zoals is aangetoond in de casestudy in de zorg. Cisco VXI implementeert een werkplek-bewuste en geoptimaliseerde datacenterinfrastructuur die is gebouwd langs een zeer schaalbare, gestroomlijnde computing fabric die blijvend hoogwaardige, voorspelbare prestaties biedt aan honderden of honderdduizenden gebruikers. Geïntegreerde technologieën van partners als Citrix en VMware helpen toepassingen snel over het netwerk te versturen en bij elk apparaat af te leveren. Cisco VXI vereenvoudigt ook een overstap naar een nieuw besturingssysteem: Een bezoek aan elke locatie en elke eindgebruiker is niet langer nodig aangezien de nieuwe infrastructuur de migratie centraliseert. De voordelen voor uw bedrijf Cisco VXI levert voordelen voor uw bedrijf zoals een hogere productiviteit, grotere flexibiliteit en kostenbesparing. Met Cisco VXI kunnen medewerkers bijvoorbeeld hun samenwerking met collega's, partners en klanten uitbreiden vanaf hun virtuele desktopomgeving, wat leidt tot hogere productiviteit en betere besluitvorming. In een virtuele desktopomgeving gaat samenwerking niet verloren. Deze bloeit er zelfs van op. Medewerkers zijn minder tijd kwijt aan het wijzigen van modus als ze van het ene apparaat naar het andere verhuizen. En ze kunnen werken waar ze ook zijn, met gebruik van alle toepassingen en apparaten die zij op hun bureau hebben. Bovendien wordt samenwerking mogelijk in meer toepassingssituatie. U kunt doelen bereiken waar mensen lange tijd alleen maar op konden hopen. Vergaderingen op afstand, bijvoorbeeld telefoongesprekken naar een contactcenter of consultaties tussen artsen en specialisten of thuiszorgverleners, kunnen nu door middel van videogesprekken worden gehouden. Dit biedt alle voordelen van oogcontact met de ander en tegelijkertijd de voordelen van de virtuele desktop. Een optimale integratie van thuiswerkers, medewerkers of gedetacheerden is een volgend voordeel. U kunt deze medewerkers sneller bereiken. U kunt medewerkers inschakelen die zich niet centraal op het bedrijf bevinden op een manier die veel minder tijd kost. U kunt uw service-level agreements (SLA's) ook op een kortere termijn leveren, aangezien u de levering centraal verzorgd in plaats van een technicus naar het apparaat te moeten sturen. Beveiliging wordt zowel eenvoudiger als efficiënter. U beheert deze centraal voor alle eindpunten, vast en mobiel. Als een laptop of tablet wordt verloren, kunt u de inhoud eenvoudig naar een andere machine kopiëren en de toegang vanaf het verloren apparaat blokkeren. Een volgend voordeel betreft de bedrijfscontinuïteit: als een storm medewerkers ervan weerhoudt naar het werk te komen, hebben zij ook vanuit hun huis toegang tot alle bestanden en documenten door middel van een mobiel apparaat. Nog een voordeel: versnelde integratie bij overnames. Om iedereen op te nemen in hetzelfde bedrijfsnetwerk na een overname, met gebruikmaking van dezelfde toepassingen, duurt gewoonlijk een maand of twee minder lang met Cisco VXI. © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 3 van 9 De totale besparing Kostenbesparing is een van de belangrijkste voordelen van Cisco VXI: dat is wat veel bedrijven zoeken als zij beginnen met virtualisatie door middel van VDI. Met Cisco VXI kunt u echter nog grotere kostenbesparingen realiseren, op drie essentiële gebieden, namelijk hardware en software: u kunt de vervangingscyclus van hardware verlengen en hardwarekosten verminderen door bestaande eindpunten opnieuw te gebruiken voor virtuele toegang of door duurdere thick clients te vervangen lagere investeringen in datacenterinfrastructuur: met Cisco Unified Computing SystemTM (Cisco UCS®) kunt u een ongeëvenaarde dichtheid van virtuele desktops ondersteunen en server-, electriciteits-, netwerk- en andere kosten besparen exploitatiekosten voor IT: u hebt minder IT-personeel nodig om Cisco VXI te beheren aangezien het installeren van desktops en het beheren van software-upgrades en -patches minder tijd in beslag neemt Deze besparingen zijn onder te verdelen in een eenvoudig meetbare verlaging van de TCO en even belangrijke, maar minder eenvoudig te meten besparingen in bedrijfsactiviteiten. Meetbare TCO-besparingen Zoals Afbeelding 1 weergeeft, kunt u bepaalde besparingen realiseren door over te gaan van de traditionele desktop naar VDI. Deze manier vergt echter het aaneenrijgen van talloze technologieën waaronder desktopvirtualisatiesoftware, servers, opslag en meer. Verdere besparingen kunnen worden gerealiseerd wanneer u overstapt van een time-division multiplexing-netwerk (TDM) en -telefoons op een IP-netwerk met Cisco Unified IP-telefoons. De eerste stap bespaart 8 tot 15% op de desktop-TCO per gebruiker; de tweede 20% op de spraakTCO per gebruiker. Afbeelding 1. Besparingen in desktop- en spraak-TCO: Cisco VXI kan u helpen 25% te besparen op de totale desktopen spraakinzet © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 4 van 9 Door over te stappen op Cisco VXI voor een geïntegreerde oplossing voor spraak-, video- en virtuele desktops, kunt u extra TCO-besparingen realiseren. Als onze klanten Cisco VXC 2000 zero clients met Cisco IP-telefoons gebruiken bij hun Cisco VXI-implementering, verwachten zij nog eens zes tot 9% te besparen op desktopkosten. Wanneer zij Cisco VXI samen met Cisco VXC 6215 implementeren waarbij spraak-, video- en virtuele desktops samen worden gebracht in een enkele thin client, verwachten klanten nog eens drie tot 7% te besparen op spraak-TCO. De besparingen per gebruiker door de overstap naar Cisco VXI met Cisco VXC komen op ongeveer 17% voor de desktop-TCO en 30% voor de spraak-TCO, voor een gemiddelde van ongeveer 25%. Een overstap direct van een TDM-omgeving naar Cisco VXI is veel eenvoudiger dan een overstap via een basis-VDI. Waar de besparingen vandaan komen Zoals eerder werd genoemd, kunt u aanzienlijk besparen door een standaard unified eindpunt te nemen dat communicatie, samenwerking en computers samenbrengt in de thin of zero unified client-eindpuntcombinatie. Bovendien werken zero clients op Power over Ethernet (PoE), wat energie bespaart ten opzichte van telefoons en computers die werken op netstroom. Door virtuele desktop- en spraakinfrastructuren te combineren kunt u administratie-, beheer-, beveiligings- en onderhoudskosten besparen. U hebt bovendien maar een helpdesk nodig. U bespaart ook aanzienlijke in het datacenter door het geïntegreerde ontwerp van de Cisco UCS en de efficiëntie van de Cisco Unified Fabric. De serverbeheerkosten zijn lager door de manier waarop deze zijn gevirtualiseerd: desktops worden niet op de server geïnstalleerd, wat inhoudt dat het niet nodig is om, bijvoorbeeld, 40 GB opslag voor elke desktop aan een specifieke server toe te wijzen. De hoeveelheid opslagruimte die werkelijk wordt gebruikt kan worden toegewezen aan servers die er ruimte voor hebben. Omdat servers nu volledig kunnen worden gebruikt, hebt u er minder van nodig. U bespaart meer, aangezien minder servers minder energie verbruiken en thin clients minder verbruiken dan volledige pc's en telefoons. U kunt het energieverbruik beter beheren. Cisco Validated Designs behandelen een groot aantal infrastructurele en implementatiearchitecturen, zodat u er zeker van kunt zijn dat de infrastructuur werkt. Dit wordt aangetoond in de manier waarop de zorgaanbieder en de serviceprovider, samen met een andere zorgaanbieder, veel van deze voordelen heeft gerealiseerd. De ervaring van de zorgaanbieder De zorgaanbieder heeft Cisco VXI in eerste instantie geïmplementeerd voor 3.500 gebruikers. De zorgaanbieder is bezig meer virtuele desktops te implementeren, tot een verwacht aantal van 10.000. De verwachte besparing van de oorspronkelijke invoering worden weergegeven in Afbeelding 2. © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 5 van 9 Afbeelding 2. De ervaring van een zorgaanbieder met Cisco VXI: Cisco VXI verlaagt TCO over 5 jaar naar schatting met 3,6 miljoen dollar Artsen zijn uitgerust met tablets en hun werkomgeving met Cisco VXC 6215-clients. Verpleegkundigen gebruiken mobiele telefoons van Cisco Unified IP Phone 7925; de stations voor verpleegkundigen gebruiken Cisco VXC 2000-serie zero clients. Wanneer ze in het netwerk worden opgenomen, kunnen mobiele therapeuten en thuiszorgmedewerkers Cisco VXC 4000-softwaretoepassingen op hun hergebruikte Windows pc's of een of meerdere tablets gebruiken. Administratief en informatiepersoneel gebruikt zero clients uit de Cisco VXC 2000-serie, Cisco Unified IP-telefoons van de 8900- of 9900-serie of Cisco VXC 6215-clients. De duidelijkste winst op klinisch gebied is de patiëntenzorg. Voorheen kostte het 2 of 3 minuten voordat een verpleegkundige of arts op een computer ingelogd en geverifieerd was en de gewenste toepassing en patiëntgegevens had geopend. Als de verpleegkundige of dokter zo'n 40 patiënten per dag ziet, kan die tijd oplopen tot 2 uur. De nieuwe infrastructuur beperkt deze tijd tot zeker de helft, waardoor artsen en verpleegkundigen zeker een uur extra overhouden voor de patiënten. Deze teruggewonnen tijd is een belangrijk voordeel. De nieuwe infrastructuur bevordert ook flexibiliteit in hoe mensen werken, waardoor nieuwe gebruikstoepassingen mogelijk worden. Artsen kunnen bijvoorbeeld patiënten op hun kamer bezoeken en een tablet meenemen, in plaats van in te loggen op een vaste computer in de kamer. Verpleegkundigen kunnen mobiele telefoons bij zich dragen voor het plaatsen of aannemen van gesprekken, in plaats van hiervoor naar het verpleegkundigenstation te moeten gaan. Als het nodig is dat verpleegkundigen tablets gebruiken, is dat ook mogelijk. De infrastructuur die het bedrijf heeft geïnstalleerd kan artsen ook de mogelijkheid bieden spraakherkennende opnamen en streaming van trainingsvideo's of -lezingen te gebruiken en onmiddellijk aan het bed andere artsen raadplegen. © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 6 van 9 Besparingen strekken zich ook uit tot de IT, van gestroomlijnde ondersteuning tot een sneller oplossing van helpdeskverzoeken door het gebruik van video. Steeds meer complexe verzoeken worden op het eerste ondersteuningsniveau opgelost en de klanttevredenheid is groter. Administratief en informatiepersoneel ervaart ook de voordelen van nauwere samenwerking en verhoogde productiviteit. Wanneer de installatie volledig is ingevoerd, verwacht de zorgaanbieder over 5 jaar een TCO-besparing van 3,6 miljoen dollar: 3,3 miljoen dollar in kapitaaluitgaven (CapEx) en 0,2 miljoen in bedrijfsuitgaven (OpEx). De totale ITbesparingen lopen naar verwachting op tot 27% van de voormalige kosten. De ROI wordt over 5 jaar geraamd op 165%. Vroege resultaten van de eerste installatie bevestigen deze verwachtingen. Een tweede zorgaanbieder die Cisco VXI heeft geïnstalleerd om 3000 eindgebruikers te bedienen, verwacht over 5 jaar TCO-besparingen van 1,6 miljoen dollar, zoals weergegeven in Afbeelding 3. Deze 1,6 miljoen wordt bereikt door goedkopere clients, vervanging van pc's door thin clients en lagere kosten voor bedrijfsondersteuning. Dit bedrijf heeft ook voordelen in productiviteit ervaren, door 45 minuten per clinicus per dag te besparen. Deze tijd kan wederom aan patiëntenzorg worden besteed. Dit bedrijf is van plan video te gaan gebruiken voor teleconsultaties voor op afstand gelegen klinieken. Afbeelding 3. De ervaring van een andere zorgaanbieder met Cisco VXI: TCO-besparingen over vijf jaar van 1,6 m dollar De ervaring van de zorgaanbieder Het eerste en voornaamste doel van de serviceprovider was de activiteiten in het contactcenter te verbeteren en kosten te besparen. Het contactcenter maakt gebruik van een aantal gedetacheerde vertegenwoordigers en het bedrijf had geen idee wie er eigenlijk op een bepaald moment aan het werk was en hoe snel gesprekken werden afgehandeld. Het wilde ook thuiswerkende vertegenwoordigers efficiënter beheren en gedetacheerden en thuiswerkers nauwer laten samenwerken met de medewerkers in het bedrijf. Het bedrijf heeft Cisco VXI geïmplementeerd voor 26.000 gebruikers. De besparingen van dit bedrijf worden weergegeven in Afbeelding 4. © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 7 van 9 Afbeelding 4. De besparingen van de serviceprovider met Cisco VXI: TCO-besparingen over vijf jaar van 8,5 miljoen dollar Met de nieuwe infrastructuur heeft de serviceprovider toegang tot de bezettingsgraad van gedetacheerde werknemers - hoeveel en op welk moment zij werken - en wie zij zijn. Het betere beheer dat hierdoor mogelijk werd, heeft de bezettingsgraad van gedetacheerde medewerkers en hun gemiddelde behandelingstijd beide met 10% verbeterd. Bovendien heeft het bedrijf de medewerkers die buiten het bedrijf werken op een lijn kunnen brengen met de medewerkers in het contactcenter en beheert deze nu als een enkele organisatie. Als gevolg van de gecentraliseerde communicatie en beter geïntegreerd contactcenterpersoneel, kan het bedrijf nieuwe toepassingen voor vertegenwoordigers sneller implementeren. Bovendien bespaart het bedrijf opleidingskosten voor vertegenwoordigers wanneer het nieuwe producten introduceert. Het bespaart ook op het onderhoud van computers en telefoons van medewerkers die buiten het bedrijf werken: het kan een SLA-termijn van 4 uur bieden omdat de meeste problemen op het gegevenscentrum kunnen worden opgelost. Het instellen van thuiswerkplekken kostte gewoonlijk 4 weken, nu nog maar 1. Administratie en onderhoud voor de gedetacheerden en thuiswerkers vereiste 25% van de werktijd van een fulltime medewerker. Nu is die persoon niet meer nodig. Het bedrijf bespaart ook administratiekosten doordat het spraak- en gegevensnetwerken en CapEx heeft samengevoegd en het nu één apparaat koopt in plaats van twee. Het betere beheer van gedetacheerde vertegenwoordigers bespaart alleen al meer dan 6 miljoen dollar per jaar. Bovendien zijn de jaarlijkse TCO-kosten per gebruiker met ongeveer 20% gedaald. De hogere TCO-besparingen worden deels bereikt door het hergebruik van een groot aantal van de pc's die worden vervangen door thin clients en de lagere opslagkosten van niet continu gebruikte desktops. De totale TCO-besparingen over 5 jaar zijn naar verwachting 8,5 miljoen dollar. © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 8 van 9 De hier beschreven besparingen omvatten niet alle besparingen van deze bedrijven. Zij realiseren ook besparingen die moeilijker te meten zijn: verhoogde productiviteit, ontwikkeling van nieuwe gebruiksmogelijkheden met geïntegreerde communicatie en samenwerking en betere beveiliging. De hele onderneming functioneert gewoon efficiënter. Hoe u kunt beginnen U kunt het beste beginnen met nadenken over wat u wilt bereiken met uw werkplekstrategie en vervolgens met denken over hoe Cisco VXI u kan helpen die doelen te bereiken. U kunt de volgende factoren overwegen: de belangrijkste toepassingsmogelijkheden die profiteren van desktopvirtualisatie: Cisco en zijn partners kunnen helpen met werkplekbeoordelingen (Workplace Assessment) huidige en potentiële toepassingsmogelijkheden waar door geïntegreerde communicatie en samenwerking het werk sneller kan verlopen, mensen betere beslissingen kunnen nemen en de levertijd kan verbeteren de specifieke business case, inclusief besparingen op CapEx en OpEx: uw Cisco-vertegenwoordiger kan u helpen met zowel een verkennend als met een meer gedetailleerd onderzoek naar TCO-besparingen het bepalen van een of meer eenvoudige toepassingsmogelijkheden die u als proefproject kunt gebruiken: Cisco en zijn partners kunnen u helpen de proefimplementatie en de resultaten daarvan te versnellen met onze Cisco Desktop Virtualization-proefservice Cisco VXI is de complete virtualisatieoplossing, van datacenter tot desktop tot mobiel. Cisco Unified Computing, Unified Fabric, netwerktechnologieën en eindpunten zijn allemaal ontwikkeld om samen te functioneren zodat uw infrastructuur gegarandeerd werkt. Deze geïntegreerde oplossing werkt niet alleen, deze heeft ook bewezen geld te besparen en indrukwekkende bedrijfswaarde toe te voegen. Neem contact op met uw Cisco accountteam als u geïnteresseerd bent in een business case-analyse voor uw bedrijf. Ga voor meer informatie naar http://www.cisco.com/go/vxi of www.cisco.com/go/uw. Gedrukt in de VS C11-714731-00 08/12 © 2012 Cisco en/of zijn dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Dit document bevat openbare informatie van Cisco. Pagina 9 van 9
Uitgelichte Whitepaper

e-Learning meest geschikt voor opleiding IT-professionals

e-Learning meest geschikt voor opleiding IT-professionals

Het is opvallend dat de ICT-branche, de sector die dagelijks met verandering te maken heeft, die continu innovatie genereert en waarin kennis razendsnel kan verouderen, tot voor kort e-learning nauwelijks inzette. Dit, terwijl uit onderzoek blijkt, dat een online training effectiever,...

Icttrainingen.nl
Whitepapers nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van welke whitepapers er zijn toegevoegd aan de Computable IT Knowledgebase? Abonneer je dan op de gratis nieuwsbrief.