Onderwerpen  |   Branches  |   Afdelingen  |   Bedrijven  |   Aanleveren  |   FAQ  |   Nieuwsbrief  |   Contact
Whitepaper

Efficiënt ondernemen met OneVoice

Altijd in controle over uw communicatie

Download Efficiënt ondernemen met OneVoice

Klanten verwachten dienstverlening die direct, real-time en onderscheidend is. Vodafone OneVoice integreert de vaste en mobiele telefonie van alle bedrijfsvestigingen tot één oplossing. De gebruiker kan verkorte nummers gebruiken voor vaste én mobiele toestellen, en voordelig onderling bellen tussen alle vaste en mobiele toestellen, ook op nevenvestigingen. Daarmee verkrijgen organisaties ultieme mobiliteit en meer mogelijkheden om te groeien. OneVoice stelt organisaties in staat efficiënt, menselijk en overzichtelijk te ondernemen.

Type
Whitepaper
Datum
januari 2012
Taal
NL
Bedrijf
Onderwerpen:
Afdelingen
Inhoudsopgave
  • Bedrijfscommunicatie klantgericht organiseren
  • Telefonie in één oplossing
  • OneVoice is smart business
  • Tevreden klanten door betere communicatie
ALTIJD IN CONTROLE OVER UW COMMUNICATIE EFFICIËNT, MENSELIJK EN OVERZICHTELIJK ONDERNEMEN MET ONEVOICE Bedrijfscommunicatie klantgericht organiseren Mensen worden mobieler en veeleisender op het gebied van communicatie met organisaties. Klanten willen direct contact met de juiste persoon. De mogelijkheid om met klanten en met collega's te communiceren, ongeacht de locatie, is hierbij essentieel. Dit houdt een organisatie flexibel en competitief. Bereikbaarheid wordt daarom nog belangrijker. Tegelijkertijd is het zaak om communicatiekosten te beheersen, en het beheer overzichtelijk te houden. Dit vraagt om een betrouwbare infrastructuur, waarbij vaste en mobiele telefonie naadloos op elkaar aansluiten. Dat is OneVoice van Vodafone. Integratie van spraak, data, vaste en mobiele netwerken op één geïntegreerde infrastructuur biedt vele voordelen: · één leverancier voor alle communicatie middelen; · bedrijfsprocessen lopen efficiënter; · medewerkers zijn niet alleen beter bereikbaar voor elkaar, maar ook voor klanten; · verhoging van productiviteit en mobiliteit; · beter inzicht in en controle op kosten. Vodafone OneVoice kent verschillende varianten, voor iedere behoefte bestaat een oplossing: · kosten besparen op onderling bellen, vast en mobiel; · vaste telefonie functionaliteiten op mijn mobiele telefoons; · volledige controle van vast en mobiel in de PBXomgeving, om kosten te besparen op offnet calls, met single number presentation en presenceinformatie. 1 Altijd in controle over uw communicatie TELEFONIE IN ÉÉN OPLOSSING OneVoice integreert de vaste en mobiele telefonie van bedrijven tot één oplossing. De telefooncentrale (PBX) wordt aangesloten op het openbare telefoonnetwerk via een vaste telefonieverbinding, de integratie met mobiele abonnementen vindt plaats in het netwerk van Vodafone. Met OneVoice kunnen medewerkers onderling onbeperkt bellen tussen alle vaste en mobiele aansluitingen. Bovendien biedt het de mogelijkheid tot conference gesprekken, doorverbinden, terugbellen bij bezet en bellen met verkorte interne nummers. OneVoice biedt een laag tarief voor telefonie en SMS, met mobiele en vaste nummers in binnen en buitenland. En een beter overzicht; want nog maar één leverancier voor vaste en mobiele telefonie. Dat betekent één contract, één factuur en één aanspreekpunt voor alle communicatiediensten. OneVoice is beschikbaar vanaf dertig vaste en twintig mobiele toestellen. OneVoice Corporate integreert vaste en mobiele telefonie bij bedrijven met meerdere vestigingen in één oplossing. De bedrijfstelefooncentrale koppelen we direct aan het Vodafonemobiel netwerk, via een IPverbinding over glasvezel. Over dezelfde verbinding loopt het vaste telefonieverkeer op het openbare netwerk. De gebruiker kan verkorte nummers gebruiken voor vaste èn mobiele toestellen, en voordelig onderling bellen tussen alle vaste en mobiele toestellen, ook op nevenvestigingen. Met de optie OneVoice PBX is het bovendien mogelijk om al het uitgaand en inkomend mobiele verkeer via de PBX te routeren. Dit biedt extra controle op het mobiele verkeer, bijvoorbeeld wanneer een onderneming alleen vaste bedrijfsnummers naar buiten wil communiceren, rapportages op inkomend verkeer wil hebben of ook van zijn mobiele toestellen wil weten wanneer ze in gesprek zijn. OneVoice Corporate is bedoeld voor organisaties vanaf tweehonderdvijftig medewerkers. De integratie kan nog verder gaan. Omdat Vodafone ook de IPbreedbandverbindingen levert om vestigingen te ontsluiten, kunnen deze efficiënt gecombineerd worden met andere diensten: IPVPN, managed internet, Office Voice en Corporate Netverbindingen maken namelijk allemaal gebruik van dezelfde infrastructuur. Dit vereenvoudigt het beheer en vermindert de kosten. De voordelen van OneVoice nog eens op een rijtje: · Overzicht: één leverancier voor vast en mobiel; · Betere beheersing van de kosten, zowel op onderling bellen als door centralisatie en afhandelen van intern telefoonverkeer; · Optimale bereikbaarheid en productiviteit; · Eenvoudiger en flexibeler werken, dankzij een ´Mobiel Tenzij´beleid; · Aantrekkelijke vaste en mobiele tarieven; · Alle vestigingen in één geïntegreerd vastmobiel netwerk; · Volledige controle over alle gesprekstromen door FoPBX oplossing; · PBX functionaliteiten op mobiele telefoons; · Mogelijkheid tot presenceinformatie; · Betrouwbaarheid door een gecertificeerde oplossing; · Zekerheid van een volledig beheerd netwerk; · Professioneel implementatietraject onder leiding van één programma manager. 2 Altijd in controle over uw communicatie ONEVOICE IS SMART BUSINESS De wereld verandert, technologie convergeert en alles komt samen: spraak en data, vast en mobiel. En alles over IP. Afstanden en fysieke grenzen verdwijnen. Vrienden, familie en zakenrelaties staan voortdurend met elkaar in contact en leefritmes veranderen; vaste patronen verdwijnen. Mensen schakelen vaker en sneller tussen activiteiten, locaties, werk en privé. Tegelijkertijd hebben zij behoefte aan blijvend en meer sociaal contact. Het gebruik van sociale media, persoonlijk en zakelijk, groeit snel. Organisaties opereren 24 uur per dag, zeven dagen in de week en over de hele wereld. Zij zoeken naar nieuwe manieren om klanten te bedienen, medewerkers te binden en transparant en verantwoordelijk zaken te doen. Het is de ambitie van Vodafone om mensen en bedrijven de controle te geven over hun wereld. Om mensen in staat te stellen continu in contact te blijven met iedereen en alles wat voor hen belangrijk is, alles te beleven, waar en wanneer ze maar willen. En om organisaties de mogelijkheden te geven hun klanten beter te bedienen. Om bedrijfsprocessen te versimpelen en productiever en efficiënter te worden, zonder het overzicht te verliezen. Smart Business is Menselijk In een kenniseconomie zijn mensen de belangrijkste assets van organisaties. De manier waarop ze communiceren, samenwerken en innoveren is van doorslaggevend belang om de concurrentie voor te blijven. En de integratie van werk en privé is voor mensen een cruciale arbeidsvoorwaarde. Maar hoe zorgen organisaties ervoor dat mensen hun kennis en vaardigheden optimaal kunnen delen? Om ze effectiever samen te laten werken, onafhankelijk van plaats (en tijd)? En faciliteren ze een werkomgeving waarin medewerkers een gezond leefritme krijgen waarin werk en privé in balans zijn? Met slimme oplossingen stelt Vodafone organisaties in staat om nieuwe manieren van werken te faciliteren, zodat medewerkers productiever en creatiever zijn en beter in staat hun werk en privéleven te combineren. Dat maakt die organisaties responsiever en bovendien tot een zeer aantrekkelijke werkgever voor de huidige en toekomstige generatie talent. Smart Business is In Controle Medewerkers werken waar ze het meest effectief zijn, wanneer de business er het meest om vraagt en samen met de mensen en de informatie die ze op dat moment nodig hebben. En steeds meer met het device waarmee zij willen werken. Dat vraagt om overzicht van veel verschillende systemen en een ander beleid ten aanzien van veiligheid, beheer en ondersteuning. Hoe zorgen organisaties ervoor dat ze de touwtjes toch in handen houden? Hoe borgen ze dat hun bedrijfsinformatie veilig is, waar deze ook gaat? Dat ze zich kunnen focussen op hun core business zonder de controle te verliezen over hun vaste en mobiele communicatiemiddelen, kosten (TCO) en gevoelige data? Slimme oplossingen ontzorgen organisaties, zodat zij het overzicht en de controle houden en alle kansen kunnen benutten die de snel veranderende wereld van zaken doen en werk hen biedt. Smart Business is Efficiency Het tempo van verandering neemt steeds sneller toe. Kansen doen zich vaker voor op nieuwe plaatsen en onverwachte momenten. Organisaties opereren vierentwintig uur per dag, zeven dagen in de week en over de hele wereld. Klanten verwachten een dienstverlening die direct, real-time en onderscheidend is. Spraak, data en bedrijfscommunicatie en appli caties groeien naar elkaar toe, waardoor de verschillende vormen van communicatie explosief stijgen. De oplossingen van Vodafone zorgen voor ultieme mobiliteit en meer mogelijkheden om te groeien. Dankzij de integratie van communicatiemiddelen worden bedrijfsprocessen efficiënter en worden medewerkers beter bereikbaar, voor elkaar en voor klanten. 3 Altijd in controle over uw communicatie TEVREDEN KLANTEN DOOR BETERE COMMUNICATIE AFAS zet OneVoice effectief in AFAS ontwikkelt gebruiksvriendelijke, geïntegreerde standaardsoftware, waarmee de klant het juiste gereedschap voor de beste automatisering in handen heeft. AFAS' droom is klanten te ondersteunen met een compleet, standaard, flexibel en geïntegreerd softwaresysteem, gebaseerd op een perfecte technische ERP-architectuur. AFAS wil dat alle medewerkers altijd en overal optimaal bereikbaar zijn en toegang hebben tot bedrijfsinformatie. Daarom hebben zij gekozen voor één contract voor mobiel en vast, spraak en data. Dit heeft geleid tot tevreden klanten, sneller schakelen tussen medewerkers, minder kosten en meer functionaliteit. "Wij waren op zoek naar optimale bereikbaarheid", aldus Rolf de Jong, Directeur Architecture & Innovation van AFAS. "Vodafone was de eerste die dat leveren kon, en voor een prima prijs. We zijn heel blij met ze." "We hebben zwaar ingezet op mobiele bereikbaarheid, voor spraak en data. Iedereen die voor het werk buiten komt, van servicemonteur tot directie, heeft een smartphone. We testen nu zelfs een systeem waarbij e-mails worden voorgelezen in de auto zodat er op basis van spraakherkenning gereageerd kan worden. Wat voor ons heel belangrijk is: voor alle interne communicatie is met Vodafone een `flat fee' afgesproken. Dat betekent dat je alle mogelijkheden ook echt optimaal gebruikt. Een collega van mij is verhuisd naar Canada en we werken intensiever samen dan toen hij nog in de kamer naast me zat, maar nu via telefoon en laptop. En dat zit allemaal in de fee. Vodafone is ook hierin uniek." Vaste telefonie, het callcenter en internet zijn gecombineerd, en dat levert kostenvoordeel op. "Het is in geld heel moeilijk uit te drukken wat de oplossing ons heeft gebracht, maar we merken heel duidelijk dat onze mensen anders zijn gaan werken, met alle voordelen van dien. Een consultant die bij de klant zit, bijvoorbeeld, werkt nu veel efficiënter, omdat hij of zij op de chat even een vraag kan uitzetten bij collega's. Er hoeft niet gebeld te worden voor overleg, maar er is direct een antwoord, en dat waardeert de klant. Een ander voordeel is dat dossiers door de consultant direct zijn op te vragen in ons systeem, het schakelt veel sneller. Bij sales werkt dat ook. De offerte is al binnen als de commerciële man of vrouw nog bij de klant is, en kan direct worden toegelicht en eventueel aangepast. Al met al een grote efficiencywinst. Ook op het gebied van arbeidsvreugde heeft de communicatie veel goeds gebracht. Onze mensen hebben nu meer vrijheid om hun werk in te delen zoals het ze uitkomt, en meer eigen verantwoordelijkheid. Dat stellen ze op prijs." Vodafone helpt bij het verbeteren van uw communicatie Uw bedrijf groeit, u heeft meerdere vestigingen en uw medewerkers maken gebruik van zowel mobiele als vaste telefonie. Uw mensen werken niet alleen meer op kantoor maar ook thuis of onderweg. Mede daardoor wordt steeds vaker onderling bellen. Zowel vast als mobiel. Door gebrek aan integratie verliest u sneller het overzicht en de controle over de kosten voor alle vaste en mobiele telefonieabonnementen. Dit houdt u tegen om meer medewerkers een mobiele telefoon te geven terwijl dit juist hun bereikbaarheid en responsiviteit zou vergroten. Daarnaast is er veel onderling telefoonverkeer tussen medewerkers met een mobiele aansluiting en uw bedrijfsvestigingen. Vodafone kan u helpen bij het integreren van al uw vaste en mobiele telefonie. Hierdoor gaan de kosten omlaag, wordt de controle beter en gaat de productiviteit omhoog. Wilt u meer weten over OneVoice? Neem contact op met uw accountmanager of business partner. Nog geen klant van Vodafone? We maken graag een afspraak met u. Bel 08000500 of vul het contactformulier in op: www.startsmartbusiness.nl/contact2 4 Altijd in controle over uw communicatie