Onderwerpen  |   Branches  |   Afdelingen  |   Bedrijven  |   Aanleveren  |   FAQ  |   Nieuwsbrief  |   Contact
Whitepaper

Optimale controle over uw communicatie

Efficiënt, menselijk en overzichtelijk ondernemen met OneVoice

Download Optimale controle over uw communicatie

Organisaties willen dat medewerkers altijd en overal optimaal bereikbaar zijn en toegang hebben tot bedrijfsinformatie. Vodafone OneVoice integreert de vaste en mobiele telefonie van alle bedrijfsvestigingen tot één oplossing. De bedrijfstelefooncentrale wordt, via een IP-verbinding over glasvezel, rechtstreeks gekoppeld aan het Vodafone-mobiele netwerk. De gebruiker kan verkorte nummers gebruiken voor vaste én mobiele toestellen, en voordelig bellen met alle vaste en mobiele toestellen. Dit leidt tot tevreden klanten, sneller schakelen tussen medewerkers, minder kosten en meer functionaliteit.

Type
Whitepaper
Datum
januari 2012
Taal
NL
Bedrijf
Onderwerpen:
Afdelingen
Inhoudsopgave
  • Bedrijfscommunicatie klantgericht organiseren
  • Telefonie in één oplossing
  • De vele voordelen van OneVoice
  • Casestudy: AFAS zet OneVoice effectief in
ALTIJD IN CONTROLE OVER UW COMMUNICATIE EFFICIËNT, MENSELIJK EN OVERZICHTELIJK ONDERNEMEN MET ONEVOICE Bedrijfscommunicatie klantgericht organiseren Mensen worden mobieler en veeleisender op het gebied van communicatie met organisaties. Klanten willen direct contact met de juiste persoon. De mogelijkheid om met klanten en met collega's te communiceren, ongeacht de locatie, is hierbij essentieel. Dit houdt een organisatie flexibel en competitief. Bereikbaarheid wordt daarom nog belangrijker. Tegelijkertijd is het zaak om communicatiekosten te beheersen, en het beheer overzichtelijk te houden. Dit vraagt om een betrouwbare infrastructuur, waarbij vaste en mobiele telefonie naadloos op elkaar aansluiten. Dat is OneVoice van Vodafone. Integratie van spraak, data, vaste en mobiele netwerken op één geïntegreerde infrastructuur biedt vele voordelen: · één leverancier voor alle communicatie middelen; · bedrijfsprocessen lopen efficiënter; · medewerkers zijn niet alleen beter bereikbaar voor elkaar, maar ook voor klanten; · verhoging van productiviteit en mobiliteit; · beter inzicht in en controle op kosten. Vodafone OneVoice kent verschillende varianten, voor iedere behoefte bestaat een oplossing: · kosten besparen op onderling bellen, vast en mobiel; · vaste telefonie functionaliteiten op mijn mobiele telefoons; · volledige controle van vast en mobiel in de PBXomgeving, om kosten te besparen op offnet calls, met single number presentation en presenceinformatie. 1 Altijd in controle over uw communicatie TELEFONIE IN ÉÉN OPLOSSING OneVoice integreert de vaste en mobiele telefonie van bedrijven tot één oplossing. De telefooncentrale (PBX) wordt aangesloten op het openbare telefoonnetwerk via een vaste telefonieverbinding, de integratie met mobiele abonnementen vindt plaats in het netwerk van Vodafone. Met OneVoice kunnen medewerkers onderling onbeperkt bellen tussen alle vaste en mobiele aansluitingen. Bovendien biedt het de mogelijkheid tot conference gesprekken, doorverbinden, terugbellen bij bezet en bellen met verkorte interne nummers. OneVoice biedt een laag tarief voor telefonie en SMS, met mobiele en vaste nummers in binnen en buitenland. En een beter overzicht; want nog maar één leverancier voor vaste en mobiele telefonie. Dat betekent één contract, één factuur en één aanspreekpunt voor alle communicatiediensten. OneVoice is beschikbaar vanaf dertig vaste en twintig mobiele toestellen. OneVoice Corporate integreert vaste en mobiele telefonie bij bedrijven met meerdere vestigingen in één oplossing. De bedrijfstelefooncentrale koppelen we direct aan het Vodafonemobiel netwerk, via een IPverbinding over glasvezel. Over dezelfde verbinding loopt het vaste telefonieverkeer op het openbare netwerk. De gebruiker kan verkorte nummers gebruiken voor vaste èn mobiele toestellen, en voordelig onderling bellen tussen alle vaste en mobiele toestellen, ook op nevenvestigingen. Met de optie OneVoice PBX is het bovendien mogelijk om al het uitgaand en inkomend mobiele verkeer via de PBX te routeren. Dit biedt extra controle op het mobiele verkeer, bijvoorbeeld wanneer een onderneming alleen vaste bedrijfsnummers naar buiten wil communiceren, rapportages op inkomend verkeer wil hebben of ook van zijn mobiele toestellen wil weten wanneer ze in gesprek zijn. OneVoice Corporate is bedoeld voor organisaties vanaf tweehonderdvijftig medewerkers. De integratie kan nog verder gaan. Omdat Vodafone ook de IPbreedbandverbindingen levert om vestigingen te ontsluiten, kunnen deze efficiënt gecombineerd worden met andere diensten: IPVPN, managed internet, Office Voice en Corporate Netverbindingen maken namelijk allemaal gebruik van dezelfde infrastructuur. Dit vereenvoudigt het beheer en vermindert de kosten. De voordelen van OneVoice nog eens op een rijtje: · Overzicht: één leverancier voor vast en mobiel; · Betere beheersing van de kosten, zowel op onderling bellen als door centralisatie en afhandelen van intern telefoonverkeer; · Optimale bereikbaarheid en productiviteit; · Eenvoudiger en flexibeler werken, dankzij een ´Mobiel Tenzij´beleid; · Aantrekkelijke vaste en mobiele tarieven; · Alle vestigingen in één geïntegreerd vastmobiel netwerk; · Volledige controle over alle gesprekstromen door FoPBX oplossing; · PBX functionaliteiten op mobiele telefoons; · Mogelijkheid tot presenceinformatie; · Betrouwbaarheid door een gecertificeerde oplossing; · Zekerheid van een volledig beheerd netwerk; · Professioneel implementatietraject onder leiding van één programma manager. 2 Altijd in controle over uw communicatie Vodafone OneVoice Corporate vast biedt de mogelijkheid voor het kiezen van publieke bestemmingen, mobiel èn vast, in binnen- èn buitenland. Het ontvangen van gesprekken vanuit een willekeurige publieke aansluiting is eveneens mogelijk. Voor het ontvangen en opzetten van gesprekken worden geografische nummers ondersteund. U kunt kiezen voor het gebruiken van nieuwe nummers of het behouden van uw bestaande nummers. Indien bestaande nummers gebruikt worden, zullen deze door Vodafone geïmporteerd worden vanuit de bestaande aanbieder. De volgende nummerblokken worden ondersteund: · Individuele nummers; · Blokken van 10 nummers; · Blokken van 100 nummers; · Blokken van 1.000 nummers; · Blokken van meer dan 1.000 nummers (op aanvraag). Indien u twee of meer vestigingen heeft in verschillende netnummergebieden, dan is het mogelijk om het verkeer voor alle vestigingen met behoud van het regiospecifieke deel (020, 040, 043 etc) via één koppeling te routeren. Het is in deze situatie aan u om het verkeer via het eigen netwerk te routeren naar de juiste eindbestemming. Voor uitgaand verkeer geldt eveneens dat het door u aangeleverde nummer inclusief het regiospecifieke deel behouden blijft. Voor het ontvangen en opzetten van gesprekken worden tevens bedrijfsnummers (088) ondersteund. Bedrijfsnummers worden door de gebruiker zelf aangevraagd en aangekocht bij de overheid en vervolgens door Vodafone gehost. Indien u al gebruik maakt van bedrijfsnummers en u deze wilt behouden, zullen deze door Vodafone geporteerd worden van de bestaande aanbieder. Bedrijfsnummers kunnen door u door heel Nederland gebruikt worden. In tegenstelling tot geografische nummers is er geen (verplichte) relatie tussen het nummer en uw locatie. Alarm / 112 Indien 112 gebeld wordt, zal het gesprek naar de regionale meldkamer die correspondeert met het nummer gerouteerd worden. Dit is ook het geval indien het verkeer op een andere locatie uitgekoppeld wordt. In geval van 088 bedrijfsnummers wordt het verkeer standaard naar de centrale meldkamer 112 in Driebergen gerouteerd. Toekennen van kanalen Naar keuze kan het totaal aantal beschikbare kanalen verdeeld worden in: · Alleen geschikt voor inkomend verkeer (enkelgericht); · Alleen geschikt voor uitgaand verkeer (enkelgericht); · Geschikt voor inkomend en uitgaand verkeer (dubbelgericht). In combinatie met andere proposities zoals IPVPN van Vodafone wordt op IP gebaseerde communicatie tussen twee of meer bedrijfsvestigingen ondersteund. Indien gewenst, kan tevens een koppeling met het internet geboden worden. Koppelvlakken Voor het aansluiten van een PBX worden zowel het meer traditionele ISDN koppelvlak als de meer recente en toekomstvaste IP protocollen ondersteund. Een IP verbinding wordt door Vodafone afgeleverd op een door u te bepalen locatie. Vanaf dat punt dient u deze zelf met de telefooncentrale te verbinden. Deze kan rechtstreeks gekoppeld worden op de telefooncentrale (zoals ISDN) en kan ook via het LAN (Local Area Network) gekoppeld worden. 3 Altijd in controle over uw communicatie TEVREDEN KLANTEN DOOR BETERE COMMUNICATIE AFAS zet OneVoice effectief in AFAS ontwikkelt gebruiksvriendelijke, geïntegreerde standaardsoftware, waarmee de klant het juiste gereedschap voor de beste automatisering in handen heeft. AFAS' droom is klanten te ondersteunen met een compleet, standaard, flexibel en geïntegreerd softwaresysteem, gebaseerd op een perfecte technische ERP-architectuur. AFAS wil dat alle medewerkers altijd en overal optimaal bereikbaar zijn en toegang hebben tot bedrijfsinformatie. Daarom hebben zij gekozen voor één contract voor mobiel en vast, spraak en data. Dit heeft geleid tot tevreden klanten, sneller schakelen tussen medewerkers, minder kosten en meer functionaliteit. "Wij waren op zoek naar optimale bereikbaarheid", aldus Rolf de Jong, Directeur Architecture & Innovation van AFAS. "Vodafone was de eerste die dat leveren kon, en voor een prima prijs. We zijn heel blij met ze." "We hebben zwaar ingezet op mobiele bereikbaarheid, voor spraak en data. Iedereen die voor het werk buiten komt, van servicemonteur tot directie, heeft een smartphone. We testen nu zelfs een systeem waarbij e-mails worden voorgelezen in de auto zodat er op basis van spraakherkenning gereageerd kan worden. Wat voor ons heel belangrijk is: voor alle interne communicatie is met Vodafone een `flat fee' afgesproken. Dat betekent dat je alle mogelijkheden ook echt optimaal gebruikt. Een collega van mij is verhuisd naar Canada en we werken intensiever samen dan toen hij nog in de kamer naast me zat, maar nu via telefoon en laptop. En dat zit allemaal in de fee. Vodafone is ook hierin uniek." Vaste telefonie, het callcenter en internet zijn gecombineerd, en dat levert kostenvoordeel op. "Het is in geld heel moeilijk uit te drukken wat de oplossing ons heeft gebracht, maar we merken heel duidelijk dat onze mensen anders zijn gaan werken, met alle voordelen van dien. Een consultant die bij de klant zit, bijvoorbeeld, werkt nu veel efficiënter, omdat hij of zij op de chat even een vraag kan uitzetten bij collega's. Er hoeft niet gebeld te worden voor overleg, maar er is direct een antwoord, en dat waardeert de klant. Een ander voordeel is dat dossiers door de consultant direct zijn op te vragen in ons systeem, het schakelt veel sneller. Bij sales werkt dat ook. De offerte is al binnen als de commerciële man of vrouw nog bij de klant is, en kan direct worden toegelicht en eventueel aangepast. Al met al een grote efficiencywinst. Ook op het gebied van arbeidsvreugde heeft de communicatie veel goeds gebracht. Onze mensen hebben nu meer vrijheid om hun werk in te delen zoals het ze uitkomt, en meer eigen verantwoordelijkheid. Dat stellen ze op prijs." Vodafone helpt bij het verbeteren van uw communicatie Uw bedrijf groeit, u heeft meerdere vestigingen en uw medewerkers maken gebruik van zowel mobiele als vaste telefonie. Uw mensen werken niet alleen meer op kantoor maar ook thuis of onderweg. Mede daardoor wordt steeds vaker onderling bellen. Zowel vast als mobiel. Door gebrek aan integratie verliest u sneller het overzicht en de controle over de kosten voor alle vaste en mobiele telefonieabonnementen. Dit houdt u tegen om meer medewerkers een mobiele telefoon te geven terwijl dit juist hun bereikbaarheid en responsiviteit zou vergroten. Daarnaast is er veel onderling telefoonverkeer tussen medewerkers met een mobiele aansluiting en uw bedrijfsvestigingen. Vodafone kan u helpen bij het integreren van al uw vaste en mobiele telefonie. Hierdoor gaan de kosten omlaag, wordt de controle beter en gaat de productiviteit omhoog. Wilt u meer weten over OneVoice? Neem contact op met uw accountmanager of business partner. Nog geen klant van Vodafone? We maken graag een afspraak met u. Bel 08000500 of vul het contactformulier in op: www.startsmartbusiness.nl/contact2 4 Altijd in controle over uw communicatie
Uitgelichte Whitepaper

Waar zijn uw backups op dit moment opgeslagen?

Waar zijn uw backups op dit moment opgeslagen?

Met het steeds groeiende aantal regels, wordt het beheersen van data compliance steeds belangrijker. IT-professionals moeten vandaag de dag niet alleen hun informatie met strakke hand beheren, maar dit ook kunnen aantonen bij interne en externe audits. Als ze hierin steken laten vallen, kan dit...

Iron Mountain
Whitepapers nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van welke whitepapers er zijn toegevoegd aan de Computable IT Knowledgebase? Abonneer je dan op de gratis nieuwsbrief.